MV Agusta Dragster 800 RC 2017

Auch das ultracoole Naked Bike in einer Reparto Corse-Version!

Nach den coolen Supersportlern F3 RC, F3 800 RC und dem herrlichen Superbike F4 RC kommt nun auch die MV Agusta Dragster 800 in einer unverschämt schönen Reparto Corse-Version in streng limitierter Auflage.

F3 RC, F3 800 RC und F4 RC spielen in Sachen Performance und Design in einer eigenen Liga, wer bei diesen Modellen keine feuchten Hände bekommt, muss schon sehr abgebrüht sein - oder keine designverliebten Italiner mögen.

Ziemlich viel trifft auf ziemlich wenig!

Nach den Sportlern kommt nun auch ein Naked Bike in der atemberaubenden Reparto Corse-Aufmachung daher - edelste Komponenten, viel Carbon und somit eine noch bessere Performance als das Basismodell. Damit treffen 140 PS aus dem potenten Reihen-Dreizylindermotor auf 168 Kilo Trockengewicht - ganz schön viel für ganz schön wenig!

Damit auch die Dragster 800 RC so wie ihre RC-Schwestern schön exklusiv bleibt, ist das radikale Naked Bike mit viel Rennstrecken-Zubehör auf lediglich 350 Stück limitiert. Das Erkennungszeichen dafür ist neben der Startnummer 37 (soll die 37 Konstrukteurs-Weltmeistertitel, die MV Agusta im Laufe der Jahre einfahren konnte, symbolisieren) auch eine Plakette mit der Seriennummer am vorderen Windschild.

 

klick dich zu den Special Parts von MV Agusta

Modelle Kawasaki

Die Ninja H2-Modelle haben weltweit für enormes Aufsehen gesorgt. Jetzt beginnt die „heiße“ Reservierungsphase für die beiden Kawasaki-Topmodelle: Bis zum 19. Dezember 2014 nehmen die Kawasaki-Vertragspartner weltweit verbindliche Bestellungen an.

Begeisterte Fans auf Messen und in den sozialen Netzwerken, eine Vielzahl von Anfragen bei den Händlern: Mit den Ninja H2-Modellen hat Kawasaki nicht nur die technologische Leistungsfähigkeit des Kawasaki-Konzerns eindrucksvoll unter Beweis gestellt, sondern auch dem Thema Motorrad ganz allgemein einen kräftigen Schub verpasst.
 
Nach der weltweiten Euphorie wird nun festgelegt, wie viele dieser einzigartigen Kompressor-Motorräder des Modelljahres 2015 in Japan gefertigt werden. Daher nehmen die Kawasaki-Vertragspartner in Deutschland bis zum 19. Dezember 2014, 12:00 Uhr MEZ, verbindliche Bestellungen für die Ninja H2 (200 PS, mit Straßenzulassung) und die Ninja H2R (310 PS, nur für die Rennstrecke und ohne Straßenzulassung) an.

Dabei zählt auch der Grundsatz: „Wer zuerst kommt, fährt zuerst!“ Die Auslieferung der Fahrzeuge erfolgt in Reihenfolge des Auftragseingangs und beginnt in der zweiten Hälfte Februar 2015 für die Ninja H2 und im April 2015 für die Ninja H2R.
 
Die unverbindlichen Preisempfehlungen für die beiden Modelle stehen inzwischen fest: Die Ninja H2 wird für 25.000 Euro angeboten, die Ninja H2R kostet 50.000 Euro (jeweils inklusive MwSt., zuzüglich Fracht).

Die Ninja H2R wird samt Reifenwärmern sowie Montageständern für vorne und hinten ohne Aufpreis ausgeliefert. Außerdem gehört es zu den Kaufmodalitäten der Ninja H2R, dass vor Bestellung ein Dokument mit speziellen Nutzungsbedingungen vom Käufer unterzeichnet werden muss.

Um jetzt eine Ninja H2 oder Ninja H2R verbindlich zu bestellen, kontaktieren Sie Ihren Kawasaki-Händler RSI-PERFORMANCE

Modelle Aprilia

NEW APRILIA RSV4 RR

The new Aprilia RSV4 RR is the natural evolution of a revolutionary project which has successfully dominated World SBK, with 7 world titles won in 6 years, establishing itself as the best superbike of all times. Aprilia RSV4 is a global reference point for sportiness and performance, the best example of what can be achieved by exploiting the valuable experience of a victorious Racing Department like Aprilia's which, in its brief history has taken 54 championship titles. Skills honed on the track and transferred to the factory product to give advanced users the same excitement as the motorbikes prepared by Aprilia Racing for global competitions.
Unrivalled for its brilliant design and applied technology, the Aprilia RSV4 was conceived around a 65° V4 engine that had never before been seen on a factory sport bike, a frame which is the heir to a dynasty that won 18 titles and 143 Grand Prix races in the 250 GP class, enhanced by the most modern electronics systems applied to managing the engine and the bike dynamics. A genuine vocation of Aprilia which led it to be the first manufacturer to adopt Ride-by-wire as standard equipment, the multimap power output system, but above all the first to patent the aPRC dynamic controls platform with the exclusive self-calibration and wheelie control features. Find out more >>


NEW APRILIA TUONO V4 1100

Tuono V4 1100 is the latest and most spectacular evolution of a sport naked dynasty, born in 2002 out of Aprilia's intuition to strip down and fit a handlebar on their flagship superbike (which at the time was the V-twin RSV mille), thereby combining all the advantages of a chassis par excellence with the fun of sitting up and dynamic riding. The patriarch of the new “supernaked” category was called the Tuono 1000 R, the first ultra high performance naked.
In 2013 an even more refined and powerful version was introduced: Tuono V4 R ABS which offered the new features which had already been successfully introduced on the second generation RSV4, such as the higher performance engine (170 HP), the revamped and recalibrated aPRC system and a Race ABS system capable of withstanding even the extreme stress of the track.
The know-how acquired in years of victorious competition at top levels and the experience of the Tuono history now allow Aprilia to exceed limits which had previously seemed insurmountable: introducing the new Tuono V4 1100, an exclusive thrill generator and fun in its purest state. New 175 HP engine with a powerful maximum torque of 120 Nm, revamped chassis setup to achieve better agility, fine tuned aPRC, new look, the possibility of connecting your smartphone to the vehicle through the PMP platform and two distinctly outfitted versions (Factory and RR) that have the same, strictly Aprilia character in common.


NEW APRILIA CAPONORD 1200 RALLY

Aprilia introduces a new version of the super technological Caponord 1200 that breaks down the confines of paved roads to become even more transversal and suitable for any trip

Introducing the new Aprilia Caponord 1200 Rally: more eclectic, more protective, more comfortable, super equipped. The high performance of the twin-cylinder is a perfect match for the exceptional chassis features typical of all Aprilia bikes as well as the technological contents such as ADD, the semi-active suspension system that automatically adapts calibration based on road surface and riding style. Watch the video!

The standard equipment on the Aprilia Caponord 1200 Rally truly includes everything:
• electronic Ride-by-wire accelerator with triple maps (Sport, Touring and Rain) that can be selected by the rider
• Two-channel ABS (can be disabled)
• ATC (Aprilia Traction Control) adjustable to three levels (can be switched off)
• ADD (Aprilia Dynamic Damping), a system capable of "reading" the road, recognising the rider's riding style and automatically adjusting the suspension set up
• ACC (Aprilia Cruise Control)
• pair of panniers
• adjustable oversized windshield
• hand guards
• side guards
• pair of supplementary LED lights
• spoked wheels with 120/70R19 (frt) and 170/60R17 (rear) tyres